Καλησπέρα, Philip.
Philip έγραψε:Στο ίδιο παράδειγμα σου, υποθετωντας ότι οι φορμες των τριων δένδρων ήταν
ολες moyogi ή shakan (αν και αυτό δεν δινει το καλυτερο αισθητικο αποτέλεσμα
επειδη πρόκειται για δάσος=ποικιλομορφια),
Νομίζω ότι λεμε το ίδιο πράγμα αλλα με διαφορετικες λεξεις.
Philip έγραψε:Ο κ.Βαλαβανης εχει συγκεκριμενη φορμα σε ολα τα δεντρα του.........το ιδιο κ ο Νακα. Δεν καταλαβαινω τι εννοεις.
Δεν καταλαβαίνεις και δεν έχεις κι αδικο. Η επικοινωνια βλέπεις μεσω του πληκτολογιου αφήνει τέτοια περιθώρια.
Λοιπόν, δεν το αμφισβητώ οτι και οι δυο αυτές μορφές στην τέχνη του bonsai, εχουν δώσει την ιδια φόρμα στα δενδρα που αποτελουν το δάσος στις δυο συνθέσεις τους. Πολυ δε περισσοτερο δεν μου αρμοζει να κρινω τετοιου βεληνεκους καλλιτεχνήματα. Ούτε κατα διάνοια!
Απλά το δικο μου προσωπικο αισθητικο κριτήριο ικανοποιειται με μια ποικιλομορφια φόρμας σε μια σύνθεση δάσους. Ακριβώς δηλαδή όπως στο παράδειγμα των τριων δενδρων της φωτογραφιας που έβαλες παραπάνω, ενα δενδρο moyogi και δυο δενδρα shakan. Όχι μονο moyogi ή μονο shakan.
Philip έγραψε:Το καθε δεντρο τον δικο του κ το συνολο αυτων των δικων τους........
Ωραια λοιπόν. Κάτι άλλο τώρα, στο σύνολο των δενδρων
που θα έχει τον δικο του αξονα,
πώς θα ορισουμε αυτο τον τοσο σημαντικο για την ισορροπια της σύνθεσης? Μαλλον λαμβανοντας υπ'όψιν την συνολικη φορμα. Αλλά θα πρέπει να ορισουμε και την βαση, τον τροπο που θα τοποθετηθουν τα δενδρα μεμονωμενα.
Εχουμε λοιπον το κυριο/μεγαλυτερο δενδρο στο προσκηνιο (για λογους προοπτικης) και τα υπολοιπα θα τοποθετηθουν κι αυτά αναλογα.
Το περιγραμμα των σημειων που βρισκεται καθε δενδρο, τι σχημα πρεπει να εχει για να υπαρχει αρμονία? Το περιφημο σκαληνο ή τι?
Σ' ευχαριστω εκ των προτερων για την ανταλλαγη απόψεων.