Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιού

Παρουσιάσεις Μπονσάϊ μελών

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Στο worksop που έγινε 28.5.2023 έφερα και αυτό το δεντράκι μου προκειμένου να με βοηθήσουν τα παιδιά με το κλάδεμα, καθώς δεν ήμουν σίγουρος πώς να το κάνω...

Τελικά με την βοήθεια του Παναγιώτη (karesansui) και του Χάρη το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό.

Σήμερα έχει πετάξει πάλι φυλλαράκια.





 
 
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Johnnyb έγραψε:
17 Απρ 2023, 16:41
Πιστεύετε το ψέκασμα των φύλλων κατά τις βραδυνές ώρες να βοηθήσει καθόλου την κατάσταση όταν πιάσουμε υψηλές θερμοκρασίες;

 
Πέρσι ψέκαζα αρκετές φορές καθημερινά τις πρωινές, τις απογευματινές και τις βραδινές ώρες. Κανένα αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι γενικά ωφελεί και θα το συνεχίσω, αλλά το κάψιμο των φύλλων δεν αποφεύχθηκε με αυτή την πρακτική...

Johnnyb
Σπορόφυτο
Σπορόφυτο
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 09 Φεβ 2022, 11:53
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Johnnyb »

Πιστεύετε το ψέκασμα των φύλλων κατά τις βραδυνές ώρες να βοηθήσει καθόλου την κατάσταση όταν πιάσουμε υψηλές θερμοκρασίες;

Hfestion
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4461
Εγγραφή: 15 Οκτ 2010, 13:05
Τοποθεσία: Αθηνα
Has thanked: 297 times
Been thanked: 231 times
Επικοινωνία:

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Hfestion »

Ενα σωστά στημένο αυτόματο πότισμα είναι μονόδρομος. Τα δέντρα μας έχουν πάντα το νερό που χρειάζονται. Το αυτόματο πότισμα """ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΈΣ"" είναι για να δίνει το απαιτούμενο νερό όταν πραγματικά τα δέντρα το χρειάζονται και όχι όταν θέλουμε εμείς να τα ποτίσουμε
και σε πιο προχωρημένο επίπεδο, δημιουργείτε μικροκλίμα. Το να καταφέρουμε να έχουμε μικροκλίμα στον κήπο ή την βεράντα είναι πολύ μεγάλη υπόθεση.

Άλλη μια τροφή για σκέψη 
 
These users thanked the author Hfestion for the post:
gmaravelisvet (12 Απρ 2023, 21:41)
Rating: 7.14%

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Nadim έγραψε:

Για λόγους συζήτησης και αντιπαράθεσης, θα αναφέρω πως o Nigel Saunders απο το Bonsai Zone ( για όποιον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει ) χρησιμοποιεί σχεδόν σε όλα του τα αναπτυσσόμενα δένδρα περλίτη στο μείγμα χώματος που παρασκευάζει.
Κατά τη γνώμη μου αν έχει πλυθεί και αναμιχθεί καλά με ελαφρόπετρα και λίγη τύρφη μπορεί να αποτελέσει ένα καλό μέσο καθώς έχει την δυνατότητα να συγκρατεί νερό και  ελαφρώς θρεπτικά. Στα αρνητικά είναι οτι θερμαίνεται, και καθώς η γλάστρα είναι περιορισμένο χωρικό μέσο, το καλοκαίρι ανεβάζει γρήγορα θερμοκρασία, οπότε εκεί είναι ο κίνδυνος με τα bonsai. Ωστόσο αν ποτίζεις αρκετά τακτικά τις θερμές μέρες κατα πάσα πιθανότητα δεν έχεις θέμα. Έχω δένδρα στα οποία έχω δοκιμασει περλίτη και προς το παρόν δεν διαπιστώνω κάποιο πρόβλημα.

Και για τέλος, διάβασα τις προάλλες μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα τα οποία μοιράζομαι μαζί σας. Ο λόγος που ένα φύλλο ξεραίνεται απο την άκρη προς το κέντρο συνήθως είναι η ζέστη. Αλλά όχι αυτή καθ'αυτή. Στην πραγματικότητα είναι η διαφορά υγρασίας που έχει το φύλλο εντός του, και γύρω του. Συγκεκριμένα για τα Ατσερ στις θερμές περιοχές, άν τα ποτίσματα είναι με τέτοια συχνόητα που τα φύλλα είναι συνεχώς κορεσμένα απο νερό και η διαφορά που δημιουργείται λόγω φωτοσύνθεσης είναι μικρή, κατα πάσα πιθανότητα τα καψίματα θα είναι ελάχιστα ή και μηδενικά, ειδικά αν συνδυάζεται με κάποιο σκίαστρο. Σαφώς οι ξηρικές καλοκαιρινές συνθήκες στην χώρα μας δεν είναι ιδανικές για το είδος, αλλά ίσως το παραπάνω να λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα. Σκοπεύω να το δοκιμάσω φέτος και να δω τα αποτελέσματα. (υπ. τα δένδρα μου τα έχω όλα σε πλήρη έκθεση στον ήλιο, και κατοικώ σε περιοχή με υψηλές θερμοκρασίες όλο το χρόνο στην Αττική )

 
 
1. Για τον περλίτη: κι εγώ έχω δει στο youtube και άλλον γνωστό χομπίστα να προτείνει την χρήση περλίτη, δυστυχώς δεν θυμάμαι τώρα ποιόν, θα προσπαθήσω να το βρω και να σας παραπέμψω. Πρέπει πάντως να λάβουμε υπόψη μας ότι o Nigel Saunders κατοικεί σε περιοχή με σοβαρό κρύο (όλο χιόνια βλέπω στα βίντεό του) και ότι για πολύ μεγάλο διάστημα διατηρεί τα δέντρα του σε θερμοκήπια. Αυτό ως προς την παρατήρηση του Nadim ότι ο περλίτης θερμαίνεται, κάτι που μπορεί να μην είναι πρόβλημα για το μέρος που ζει ο Nigel Saunders αλλά σίγουρα είναι για εμάς, ειδικά όσους είμαστε στην Αθήνα. Σήμερα πάντως έχω εγκαταλείψει πλήρως τον περλίτη και τον έχω αντικαταστήσει πλήρως με ελαφρόπετρα, έχω δε την εντύπωση, καθαρά εμπειρικά και με την λογική, ότι είναι ένα πολύ ασφαλέστερο μέσο, δεδομένης της ιδιότητας του περλίτη να κατακρατά πολύ νερό (πραγματικά αποκτά σχεδόν την υφή λάσπης όταν τον καταβρέχεις), αλλά και να υπερθερμαίνεται, ιδιότητα που δεν γνώριζα πριν την αναφέρει ο Nadim. Επίσης δεν ξέρω κατά πόσο ο περλίτης διαβρώνεται με την πάροδο του χρόνου με αποτέλεσμα να κατακάθεται λάσπη/σκόνη στο κάτω μέρος του ποτ, πρόβλημα που σίγουρα δεν έχει η ελαφρόπετρα που είναι σταθερή δομικά.  

2. Για το κάψιμο των φύλλων: Με βάση όσα λες Nadim, πρακτικά αυτό σημαίνει καθημερινό πότισμα το καλοκαίρι. Εγώ πέρσι το καλοκαίρι πότιζα μόνο όταν το υπόστρωμα πήγαινε να στεγνώσει, δηλαδή όχι κάθε μέρα. Ωστόσο, με δεδομένο ότι το προηγούμενο καλοκαίρι είχα ένα απαράδεκτο και άκρως ακατάλληλο υπόστρωμα που συγκρατούσε πάρα πολύ υγρασία και δεν στέγνωνε με τίποτα, με αποτέλεσμα να περάσουν υπερβολικά πολλές μέρες μεταξύ των ποτισμάτων ακόμα και το μεσοκαλόκαιρο (βλ. παλαιότερες αναρτήσεις μου παραπάνω), με το παραπάνω σκεπτικό θα έπρεπε να μην μου καίγονται τα φύλλα, αφού αυτά θα ήταν μονίμως κορεσμένα από νερό. Χμμμ, δεν ξέρω, τροφή για σκέψη... Αν ακολουθήσεις Nadim φέτος την πρακτική που λες με περισσότερο πότισμα (μπορεί να το κάνω κι εγώ δοκιμαστικά, τουλάχιστον σε ένα βαθμό αν όχι κάθε μέρα), ενημέρωσέ μας για τα αποτελέσματα που θα έχεις...
 
 
 

nadim
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 170
Εγγραφή: 07 Ιαν 2020, 13:50
Has thanked: 45 times
Been thanked: 59 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από nadim »

Sim62 έγραψε:
14 Οκτ 2022, 22:45
Περλίτη σταμάτα να χρησιμοποιείς οπουδήποτε στο υπόστρωμα. Για bonsai είναι τελείως άχρηστος έως επιζήμιος. 

 
Για λόγους συζήτησης και αντιπαράθεσης, θα αναφέρω πως o Nigel Saunders απο το Bonsai Zone ( για όποιον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει ) χρησιμοποιεί σχεδόν σε όλα του τα αναπτυσσόμενα δένδρα περλίτη στο μείγμα χώματος που παρασκευάζει.
Κατά τη γνώμη μου αν έχει πλυθεί και αναμιχθεί καλά με ελαφρόπετρα και λίγη τύρφη μπορεί να αποτελέσει ένα καλό μέσο καθώς έχει την δυνατότητα να συγκρατεί νερό και  ελαφρώς θρεπτικά. Στα αρνητικά είναι οτι θερμαίνεται, και καθώς η γλάστρα είναι περιορισμένο χωρικό μέσο, το καλοκαίρι ανεβάζει γρήγορα θερμοκρασία, οπότε εκεί είναι ο κίνδυνος με τα bonsai. Ωστόσο αν ποτίζεις αρκετά τακτικά τις θερμές μέρες κατα πάσα πιθανότητα δεν έχεις θέμα. Έχω δένδρα στα οποία έχω δοκιμασει περλίτη και προς το παρόν δεν διαπιστώνω κάποιο πρόβλημα.
BILLPAN έγραψε:
15 Μαρ 2023, 11:52
Τελικά μάλλον είναι shin deshojo.

 
 Απο τις φωτογραφίες, με βάση το χρώμα φύλλων σε νεαρά και ώριμα φύλλα αυτό φαίνεται να είναι.
Giorgos έγραψε:
01 Ιαν 1970, 22:27
το κάψιμο των φύλλων έχει να κάνει αποκλειστικά με το κλίμα στην χώρα μας, οπότε δεν νομίζω η ποσότητα του φυλλώματος να έχει σχέση. Ίσως τα φύλλα που είναι πιο μέσα να επηρεάζονται λιγότερο από το εξωτερικό τμήμα του φυλλώματος αφού είναι λιγότερο εκτεθειμένα στο φως και την ζέστη.
 
Και για τέλος, διάβασα τις προάλλες μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα τα οποία μοιράζομαι μαζί σας. Ο λόγος που ένα φύλλο ξεραίνεται απο την άκρη προς το κέντρο συνήθως είναι η ζέστη. Αλλά όχι αυτή καθ'αυτή. Στην πραγματικότητα είναι η διαφορά υγρασίας που έχει το φύλλο εντός του, και γύρω του. Συγκεκριμένα για τα Ατσερ στις θερμές περιοχές, άν τα ποτίσματα είναι με τέτοια συχνόητα που τα φύλλα είναι συνεχώς κορεσμένα απο νερό και η διαφορά που δημιουργείται λόγω φωτοσύνθεσης είναι μικρή, κατα πάσα πιθανότητα τα καψίματα θα είναι ελάχιστα ή και μηδενικά, ειδικά αν συνδυάζεται με κάποιο σκίαστρο. Σαφώς οι ξηρικές καλοκαιρινές συνθήκες στην χώρα μας δεν είναι ιδανικές για το είδος, αλλά ίσως το παραπάνω να λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα. Σκοπεύω να το δοκιμάσω φέτος και να δω τα αποτελέσματα. (υπ. τα δένδρα μου τα έχω όλα σε πλήρη έκθεση στον ήλιο, και κατοικώ σε περιοχή με υψηλές θερμοκρασίες όλο το χρόνο στην Αττική )
 
A bonsai is a microcosm containing within it, unchanged in everything but size, the mystery of the universe.
- Colin Lewis

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Giorgos έγραψε:
01 Ιαν 1970, 22:27
το κάψιμο των φύλλων έχει να κάνει αποκλειστικά με το κλίμα στην χώρα μας, οπότε δεν νομίζω η ποσότητα του φυλλώματος να έχει σχέση. Ίσως τα φύλλα που είναι πιο μέσα να επηρεάζονται λιγότερο από το εξωτερικό τμήμα του φυλλώματος αφού είναι λιγότερο εκτεθειμένα στο φως και την ζέστη.
η άποψή μου (και αυτό που κάνω) είναι κλάδεμα το φθινόπωρο. Έτσι το φυτό κατά κάποιο τρόπο έχει χρόνο και "ετοιμαζεται" για νέα εκβλάστηση στα κλαδεμένα. Αν κλαδέψεις άνοιξη, όσο το φυτό στέλνει χυμούς/ενέργεια από τις ρίζες στα κλαδια, κάποια από αυτή την ενέργεια χάνεται, από τις τομές του κλαδέματος και αυτό είναι εις βάρος της συνολικής ανάπτυξής του δέντρου. Άσε το κλάδεμα για το καλοκαίρι (Ιούλιο-Αύγουστο) ή καλύτερα για το φθινόπωρο

 
Φίλε Γιώργο κι εγώ έχω αποφασίσει να μην κλαδέψω μέχρι το καλοκαίρι για να δυναμώσει, ακολουθώντας και την σχετική συμβουλή που μου είχες δώσει παραπάνω...

Είναι βέβαια σίγουρα σωστό αυτό που λες ότι δέντρο χάνει ενέργεια από τις τομές, ειδικά την άνοιξη που κινούνται οι χυμοί, γι' αυτό και σε δέντρα που παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα και δεν είναι τόσο εύρωστα δεν κλαδεύω την άνοιξη. Ωστόσο, άλλα δεντράκια μου τα οποία θεωρώ δυνατά, τα κλαδεύω την άνοιξη με σκοπό να πετύχω γρηγορότερα μεγαλύτερη διακλάδωση, με το σκεπτικό ότι με περισσότερα κλαδέματα μέσα στην καλλιεργητική περίοδο σε ένα υγιές και δυνατό δέντρο που λιπαίνεται τακτικά και με σταθερό πρόγραμμα, επιτυγχάνουμε γρηγορότερα διακλάδωση, ουσιαστικά σαν να έχουμε περισσότερες καλλιεργητικές περιόδους σε μία. Όπου το έχω εφαρμόσει δεν έχω συναντήσει πρόβλημα. Κάθε είδος ανταποκρίνεται με διαφορετικό ρυθμό βέβαια. Επίσης προσπαθώ να κλαδεύω λαμβάνοντας υπόψη και τις φάσεις της σελήνης, ακριβώς για τον λόγο που λες...
 
Άβαταρ μέλους

Giorgos G.
Omono
Omono
Δημοσιεύσεις: 455
Εγγραφή: 19 Ιαν 2018, 19:47
Has thanked: 133 times
Been thanked: 179 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Giorgos G. »

το κάψιμο των φύλλων έχει να κάνει αποκλειστικά με το κλίμα στην χώρα μας, οπότε δεν νομίζω η ποσότητα του φυλλώματος να έχει σχέση. Ίσως τα φύλλα που είναι πιο μέσα να επηρεάζονται λιγότερο από το εξωτερικό τμήμα του φυλλώματος αφού είναι λιγότερο εκτεθειμένα στο φως και την ζέστη.
η άποψή μου (και αυτό που κάνω) είναι κλάδεμα το φθινόπωρο. Έτσι το φυτό κατά κάποιο τρόπο έχει χρόνο και "ετοιμαζεται" για νέα εκβλάστηση στα κλαδεμένα. Αν κλαδέψεις άνοιξη, όσο το φυτό στέλνει χυμούς/ενέργεια από τις ρίζες στα κλαδια, κάποια από αυτή την ενέργεια χάνεται, από τις τομές του κλαδέματος και αυτό είναι εις βάρος της συνολικής ανάπτυξής του δέντρου. Άσε το κλάδεμα για το καλοκαίρι (Ιούλιο-Αύγουστο) ή καλύτερα για το φθινόπωρο
These users thanked the author Giorgos G. for the post:
BILLPAN (11 Απρ 2023, 15:48)
Rating: 7.14%

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Το Σαββατοκύριακο ασχολήθηκα λίγο με το δεντράκι αλλά πολύ συντηρητικά γιατί δεν θέλω να κλαδέψω ακόμα, σκέφτομαι να το αφήσω να δυναμώσει τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι μετά από τα ζόρια που πέρασε την προηγούμενη σεζόν.

Έτσι το μόνο που έκανα ήταν να συρματώσω μαζί τα λαίμαργα κλαδιά της κορυφής που μεγάλωναν προς διαφορετικές κατευθύνσεις με σκοπό να δημιουργήσω σιγά - σιγά μια νέα κορυφή και να ψηλώσω το δέντρο.

Ερωτήσεις:

1) Ξέρει κανείς αν έχει κάποια σχέση το πόσο φύλλωμα θα έχει το καλοκαίρι με το αν θα καούν τα φύλλα του; Έχει δηλαδή σχέση το κλάδεμα με το κάψιμο των φύλλων από την ζέστη;

2) Εσείς κλαδεύετε τα acer σας τέτοια εποχή ή περιμένετε να γεμίσουν κι άλλο φύλλωμα; Λόγω του ιδιαίτερου τρόπου ανάπτυξής τους με προβληματίζει το πώς θα κλάδευα αυτή τη στιγμή με την εικόνα που έχει το δέντρο τώρα...

Ευχαριστώ!  
 
 
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Τελικά μάλλον είναι shin deshojo.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άβαταρ μέλους

Giorgos G.
Omono
Omono
Δημοσιεύσεις: 455
Εγγραφή: 19 Ιαν 2018, 19:47
Has thanked: 133 times
Been thanked: 179 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Giorgos G. »

BILLPAN έγραψε:
01 Μαρ 2023, 11:38
Μια ερώτηση έχω μόνο ως προς το λίπασμα.

Πέρσι χρησιμοποιούσα συστηματικά το υγρό λίπασμα της algoflash για οξύφιλα φυτά, αλλά υποπτεύομαι ότι ήταν υπερβολικό για το συγκεκριμένο δέντρο, καθώς νομίζω ότι συσσωρεύονταν πολλά άλατα στο ποτ (βλ. προηγούμενη ανάρτηση), ενώ μπορεί και να συνέβαλε και στο κάψιμο των φύλλων. Φέτος σκέφτομαι να λιπάνω αρχικά δυο φορές με μια διαφορά 2 βδομάδων μεταξύ τους με υγρό λίπασμα πλούσιο σε άζωτο για να του δώσω μια αρχική ώθηση τώρα την άνοιξη και μετά να κινηθώ πιο συντηρητικά αποκλειστικά με οργανικό στερεό λίπασμα, συγκεκριμένα έχω το biogold original. Διάβασα ότι acers επωφελούνται από στερεό οργανικό λίπασμα περισσότερο από χημικό. Σκέφτομαι σωστά; Αν ναι, μπορώ να συνδυάσω το οργανικό λίπασμα με περιστασιακή εφαρμογή υγρού λιπάσματος για οξύφιλα φυτά (π.χ. μια φορά τον μήνα);
 

 
νομίζω πως η τακτική λίπανση με σκεύασμα για οξύφιλα δεν είναι ενδεδειγμένη διότι τα ατσερ δεν είναι οξύφιλο είδος. Απλώς θέλουν ένα ελαφρώς όξινο περιβάλλον το οποίο μπορείς να το πετύχεις προσθέτοντας στο υπόστρωμα 1-2 χούφτες χώμα για οξύφιλα ή λιπαίνοντάς τα με ανάλογο σκεύασμα 1 ή 2 φορές στην σεζόν. Κανονικό λίπασμα πλούσιο σε άζωτο θα κάνει το φυτό να αναπτυχθεί πιο πολύ και πιο γρήγορα. Θέλει όμως λίγη προσοχή στη δοσολογία γιατί αν πέσει πολύ μπορεί να κάψει το φυτό. Όταν μπει το καλοκαίρι είναι καλύτερο το οργανικό λίπασμα μιας και μετά τους 30-35 βαθμούς Κελσίου τα φυτά σταματάνε να αναπτύσσονται. Οι μάρκες των λιπασμάτων δεν έχουν τόση σημασία, όσο το είδος του λιπάσματος ανά εποχή και η τακτική (και ορθή) χρήση του. Π.χ την άνοιξη λίπασμα με υψηλή περιεκτικότητα σε άζωτο έως Μάιο-Ιούνιο ανα 15-20 ημέρες. Καλοκαίρι βιολογικό ανα 20 ημέρες. Σεπτέμβριο - Οκτώβριο λίπασμα με χαμηλό άζωτο και υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο - κάλιο. Σημαντικά είναι και τα ιχνοστοιχεία τα οποία καλό είναι να τα δίνεις στο φυτό από Μάρτιο έως Οκτώβριο ανά 20 ημέρες. Υπάρχουν λιπάσματα που περιέχουν και ιχνοστοιχεία. Τέλος, το κάψιμο των φύλλων από Ιούνιο και μετά είναι χαρακτηριστικό των acer στη χώρα μας λόγω των θερμοκρασιών. Δεν μπορείς να το αποφύγεις. Απλώς τα βάζεις σε δροσερό και σκιερό μέρος για να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο καμένα τα φύλλα
These users thanked the author Giorgos G. for the post (total 2):
BILLPAN (07 Μαρ 2023, 09:44) • Paulos (09 Μαρ 2023, 19:04)
Rating: 14.29%

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Giorgos έγραψε:
01 Ιαν 1970, 22:25
από την εμπειρία που έχω από τα δικά μου σφενδάμια θα πρότεινα:
1. να κάνεις ριζοπότισμα με μυκητοτοκτόνο (αν δεν το έχεις ήδη κάνει) 2-3 φορές, ώστε να αποκλείσεις περαιτέρω σάπισμα ριζών σε περίπτωση που υπάρχουν ακόμη μύκητες στη ριζόμπαλα
2. άφησέ το να χαρεί τον ήπιο ανοιξάτικο ήλιο. Βάλε το σε σκιά μετά τον Απρίλιο
3. διατήρησε το υπόστρωμα υγρό, αρκεί να έχει καλή αποστράγγιση
4. λίπανε κάθε 2-3 εβδομάδες μέχρι τέλος Μαιου, δεν θα το αναγνωρίζεις με το πως θα γίνει στο τέλος της άνοιξης
5. ρίξε του μία φορά λίγο σκεύασμα για οξύφιλα φυτά (όπως οι γαρδένιες), τα acer τα βοηθά ένα ελαφρώς όξινο υπόστρωμα
6. μην κλαδέψεις τίποτε μέχρι τον Ιούνιο ώστε το δέντρο να μπορέσει να δυναμώσει

Εάν το δεντράκι είναι υγιές και δυναμώσει μετά τη φετινή σεζόν, μπορεις του χρόνου να το μεταφυτεύσεις σε training pot, στερεώνοντας από κάτω του ένα cd ή ένα πλακάκι ώστε να αρχίσεις να δημιουργείς νεμπάρι. Το ποτ καλό θα είναι να είναι μεγάλο ώστε να επιτρέπει την ανάπτυξη των ριζών για να έχεις αποτέλεσμα πιο γρήγορα

 
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις λεπτομερέστατες και πολύ χρήσιμες συμβουλές!!

Μια ερώτηση έχω μόνο ως προς το λίπασμα.

Πέρσι χρησιμοποιούσα συστηματικά το υγρό λίπασμα της algoflash για οξύφιλα φυτά, αλλά υποπτεύομαι ότι ήταν υπερβολικό για το συγκεκριμένο δέντρο, καθώς νομίζω ότι συσσωρεύονταν πολλά άλατα στο ποτ (βλ. προηγούμενη ανάρτηση), ενώ μπορεί και να συνέβαλε και στο κάψιμο των φύλλων. Φέτος σκέφτομαι να λιπάνω αρχικά δυο φορές με μια διαφορά 2 βδομάδων μεταξύ τους με υγρό λίπασμα πλούσιο σε άζωτο για να του δώσω μια αρχική ώθηση τώρα την άνοιξη και μετά να κινηθώ πιο συντηρητικά αποκλειστικά με οργανικό στερεό λίπασμα, συγκεκριμένα έχω το biogold original. Διάβασα ότι acers επωφελούνται από στερεό οργανικό λίπασμα περισσότερο από χημικό. Σκέφτομαι σωστά; Αν ναι, μπορώ να συνδυάσω το οργανικό λίπασμα με περιστασιακή εφαρμογή υγρού λιπάσματος για οξύφιλα φυτά (π.χ. μια φορά τον μήνα);
 
Άβαταρ μέλους

Giorgos G.
Omono
Omono
Δημοσιεύσεις: 455
Εγγραφή: 19 Ιαν 2018, 19:47
Has thanked: 133 times
Been thanked: 179 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Giorgos G. »

από την εμπειρία που έχω από τα δικά μου σφενδάμια θα πρότεινα:
1. να κάνεις ριζοπότισμα με μυκητοτοκτόνο (αν δεν το έχεις ήδη κάνει) 2-3 φορές, ώστε να αποκλείσεις περαιτέρω σάπισμα ριζών σε περίπτωση που υπάρχουν ακόμη μύκητες στη ριζόμπαλα
2. άφησέ το να χαρεί τον ήπιο ανοιξάτικο ήλιο. Βάλε το σε σκιά μετά τον Απρίλιο
3. διατήρησε το υπόστρωμα υγρό, αρκεί να έχει καλή αποστράγγιση
4. λίπανε κάθε 2-3 εβδομάδες μέχρι τέλος Μαιου, δεν θα το αναγνωρίζεις με το πως θα γίνει στο τέλος της άνοιξης
5. ρίξε του μία φορά λίγο σκεύασμα για οξύφιλα φυτά (όπως οι γαρδένιες), τα acer τα βοηθά ένα ελαφρώς όξινο υπόστρωμα
6. μην κλαδέψεις τίποτε μέχρι τον Ιούνιο ώστε το δέντρο να μπορέσει να δυναμώσει

Εάν το δεντράκι είναι υγιές και δυναμώσει μετά τη φετινή σεζόν, μπορεις του χρόνου να το μεταφυτεύσεις σε training pot, στερεώνοντας από κάτω του ένα cd ή ένα πλακάκι ώστε να αρχίσεις να δημιουργείς νεμπάρι. Το ποτ καλό θα είναι να είναι μεγάλο ώστε να επιτρέπει την ανάπτυξη των ριζών για να έχεις αποτέλεσμα πιο γρήγορα
These users thanked the author Giorgos G. for the post:
BILLPAN (01 Μαρ 2023, 11:39)
Rating: 7.14%

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Καλησπέρα και καλή Σαρακοστή!

Ενημερώνω την παρέα ότι με μεγάλη μου χαρά διαπίστωσα ότι το δεντράκι άρχισε να ανοίγει οφθαλμούς από παντού (επισυνάπτονται φωτογραφίες)!!

Ξεκινάμε λοιπόν την καλλιεργητική περίοδο με μεγαλύτερη προσοχή αυτή τη φορά (περισσότερη σκιά - πιο συντηρητική λίπανση) για να δούμε αν θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο φέτος!!

Όταν αναπτυχθούν πλήρως τα φύλλα θα ανεβάσω φωτογραφίες για να επιβεβαιώσουμε και το είδος με σιγουριά!
 
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Τελικά τον προηγούμενο Νοέμβριο του 2022 προχώρησα σε μεταφύτευση με πλήρη αλλαγή χώματος για να απαλλαγώ τελείως από το χώμα που συγκρατούσε υπερβολική υγρασία. Επέλεξα να μην περιμένω μέχρι την άνοιξη και να ρισκάρω να περάσει το δεντράκι τον χειμώνα με συνθήκες βάλτου στις ρίζες του...

Κατά την μεταφύτευση, διαπίστωσα ότι το 50% των ριζών του δυστυχώς είχε σαπίσει, τις οποίες και αφαίρεσα. Οι σαπισμένες ρίζες ήταν όλες στην εξωτερική περίμετρο  και όχι στο κέντρο της ριζόμπλαλας. Ότι απέμεινε από υγιείς ρίζες τις άφησα άθικτες και τις τοποθέτησα οριζόντια στο νέο ποτ μήπως και πάρω κάποιο νεμπάρι, το οποίο δεν έχει αυτή τη στιγμή. Μου έκανε εντύπωση ότι το ριζικό του σύστημα ήταν ιδιαίτερα ισχνό και αδύναμο, προφανώς λόγω του συμπαγούς χώματος μέσα στο οποίο βρισκόταν.

Σαν υπόστρωμα χρησιμοποίησα τελικά το αγοραστό της compo sana με ανάμειξη ψιλού βότσαλου σε αναλογίες αν θυμάμαι καλά 60/40 αντίστοιχα. Παρότι το συγκεκριμένο έτοιμο υπόστρωμα περιέχει χαλαζιακή άμμο επέλεξα να το "σπάσω" ακόμα περισσότερο με ανόργανο, δεδομένου του προβλήματος των ριζών. Δυστυχώς κατά τον χρόνο της μεταφύτευσης δεν είχα καταφέρει να προμηθευτώ ακόμα ελαφρόπετρα και είχα μόνο το βότσαλο, αλλά από το τίποτα πιστεύω είναι καλύτερο.

Το έβαλα σε ένα πήλινο εκπαιδευτικό ποτ και όχι σε μπονζάι ποτ για να του δώσω χώρο να αναπτύξει ριζικό σύστημα.

Κατά την διάρκεια του χειμώνα λίπαινα μία φορά τον μήνα με υγρό λίπασμα φτωχό σε άζωτο.

Πριν από λίγες μέρες του έκανα και ένα ελαφρύ συρμάτωμα σε κάνα - δυο κλαδάκια.

Τώρα ήρθε η ώρα της αλήθειας και περιμένω να ανοίξουν οι οφθαλμοί για να δω αν έχει επιζήσει...

Ακολουθούν φωτό.  
 
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Jack έγραψε: Νομίζω πως τα φύλλα στο δεντράκι σου καίγονται από τα άλατα που συσσωρεύτηκαν στο χώμα. Το κάψιμο από τα άλατα ξεκινάει στις άκρες του φύλλου και επεκτείνεται προς το εσωτερικό και πρώτα επηρεάζονται τα παλαιότερα/χαμηλότερα φύλλα. Ίσως το παράκανες λίγο με το λίπασμα, αλλά μπορεί να φταίνε και τα άλατα από το νερό. Γενικά, μια φορά το μήνα καλό είναι να ποτίζεις με άφθονο νερό μέχρι να αρχίσει να τρέχει από τις τρύπες του ποτ, γιατί το νερό παρασύρει και τα άλατα μαζί του. Αν για να ποτίσεις παίρνεις ένα ποτήρι νερό πχ και αδειάζεις το μισό στην επιφάνεια, τότε σίγουρα συμβάλλεις στο να συσσωρευτούν άλατα.

Σε κάθε περίπτωση ακόλουθησε τις οδηγίες που σου έδωσαν και τα παιδιά για το υπόστρωμα και βαθύ πότισμα, όταν χρειάζεται. Καλή επιτυχία! :)



 
Η αλήθεια είναι ότι, όπως έχω ήδη αναφέρει, στην επιφάνεια του υποστρώματος και στο χείλος του ποτ συσσωρεύτηκε μια λευκή - γκρι στρώση (την έχω αφαιρέσει τώρα μαζί με τα βρύα που δημιουργήθηκαν). Κι εγώ υποπτεύτηκα άλατα από το λίπασμα.

Το περίεργο είναι ότι το φαινόμενο αυτό δεν παρατηρήθηκε στα ποτς των άλλων μπονσάι μου, γεγονός που μάλλον οφείλεται στο κακό υπόστρωμα που κατακρατά τα άλατα.

Πράγματι, πρώτα καίγονταν τα μεγαλύτερα - παλαιότερα φύλλα και μετά τα πιο μικρά, και σε κάθε φύλλο το κάψιμο ξεκινούσε από την άκρη του και προχωρούσε προς το κέντρο. 

Θεωρώ υπερβολική την έκταση του καψίματος αν υποθέσουμε ότι η αιτία είναι μόνο η ζέστη, δεδομένου ότι το είχα πάντα υπό σκιά όλο το καλοκαίρι εκτός από καμιά ώρα το πολύ πρωινό ήλιο (του χρόνου αν το σώσω με το καλό δεν θα του δίνω ούτε πρωινό ήλιο...) και του είχα μάλιστα τοποθετήσει και πιατάκι με υγρασία από κάτω (χωρίς να πατάει στο νερό), ενώ επιπλέον ψέκαζα τα φύλλα πάνω από δύο φορές τη μέρα... Μάλιστα σε φυτώριο που πηγαίνω σε κοντινή περιοχή, στο τέλος του καλοκαιριού τα acers δεν είχαν τέτοιας έκτασης κάψιμο, αλλά ελάχιστο μόνο στις άκρες...

Αυτός είναι ο πρώτος λόγος που λέω ότι από του χρόνου θα αλλάξω το λίπασμα σε οργανικό, και ο δεύτερος ότι δεν είδα καμία ανάπτυξη στο συγκεκριμένο δέντρο (τα υπόλοιπα αντιθέτως πήγαν μια χαρά), αλλά αντιθέτως υποβάθμιση...

Εδώ βέβαια πρέπει να πω ότι η σκιά που το είχα ήταν από μία αυτοσχέδια κατασκευή με καλάμια και πλαστικό πλέγμα φυτοπροστασίας, που υποπτεύομαι ότι μπορεί να δημιουργούσε ιδιαίτερα ζεστό μικροκλίμα (επισυνάπτεται φωτό). Ωστόσο τα υπόλοιπα δεντράκια  μου ήταν μια χαρά κάτω από εκεί, εκτός μόνο από τον ψευδολάρικα που παρουσίασε μεν κάψιμο φύλλων, σε καμία περίπτωση όμως τέτοιας έκτασης, καθώς και φυλλόπτωση στα νέα φύλλα που προσπάθησαν να βγουν τέλη Αυγούστου - αρχές Σεμπτέμβρη, συμπωματικά δε, το acer και ο ψευδολάριξ ήταν τα μόνα μπονσάι στα οποία δεν άλλαξα υπόστρωμα μόλις τα αγόρασα φέτος, γιατί είχε περάσει η εποχή των μεταφυτεύσεων, αλλά μόνο συμπλήρωσα με απλό φυτόχωμα...

Δεν ποτίζω ποτέ επιφανειακά, αλλά πάντα σιγουρεύομαι ότι το νερό τρέχει ελεύθερα από την τρύπα του ποτ και ότι έχει διαβραχεί καλά όλο το υπόστρωμα. Δεν χρησιμοποιώ ποτέ ποτήρι αλλά αυτοσχέδιο ποτιστήρι (μπουκάλι νερού με τρύπες στο καπάκι). Οπότε και πάλι νομίζω ότι το πρόβλημα είναι το υπόστρωμα...  
 
 

Jack of all trades
Σπορόφυτο
Σπορόφυτο
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 13 Φεβ 2022, 22:30
Has thanked: 20 times
Been thanked: 4 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Jack of all trades »

Νομίζω πως τα φύλλα στο δεντράκι σου καίγονται από τα άλατα που συσσωρεύτηκαν στο χώμα. Το κάψιμο από τα άλατα ξεκινάει στις άκρες του φύλλου και επεκτείνεται προς το εσωτερικό και πρώτα επηρεάζονται τα παλαιότερα/χαμηλότερα φύλλα. Ίσως το παράκανες λίγο με το λίπασμα, αλλά μπορεί να φταίνε και τα άλατα από το νερό. Γενικά, μια φορά το μήνα καλό είναι να ποτίζεις με άφθονο νερό μέχρι να αρχίσει να τρέχει από τις τρύπες του ποτ, γιατί το νερό παρασύρει και τα άλατα μαζί του. Αν για να ποτίσεις παίρνεις ένα ποτήρι νερό πχ και αδειάζεις το μισό στην επιφάνεια, τότε σίγουρα συμβάλλεις στο να συσσωρευτούν άλατα.

Σε κάθε περίπτωση ακόλουθησε τις οδηγίες που σου έδωσαν και τα παιδιά για το υπόστρωμα και βαθύ πότισμα, όταν χρειάζεται. Καλή επιτυχία! :)

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Sim62 έγραψε:
14 Οκτ 2022, 22:45
Η υπόλευκη στρώση είναι ακριβώς αυτό που λες και είναι μια χαρά, η άμμος αυτή είναι τελείως ακατάλληλη (αν θες μόνο με π.μ να σου προτείνω άλλες και από που θα τις βρεις). Τύρφη να αρχίσεις να την αποφεύγεις γενικά, αντίθετα το χώμα τη Compo Sana είναι αξιοπρεπές για bonsai, το δοκίμασα, αν και γενικά θα σου βγει ακριβό αν έχεις πολλά γλαστράκια. Πάντως από τύρφη πολύ προτιμότερο.
Το υπόστρωμα είναι καλό που έχει δέσει με τον αποικισμό των ριζών μέχρι του σημείου όμως που δεν θα επηρεαστεί η καλή αποστράγγιση του νερού.
Περλίτη σταμάτα να χρησιμοποιείς οπουδήποτε στο υπόστρωμα. Για bonsai είναι τελείως άχρηστος έως επιζήμιος. Πολύ καλός παρ΄όλα αυτά για μοσχεύματα αν ασχολείσαι. Αντί για αυτόν στο κάτω μέρος του πότ ελαφρόπετρα κάπως πιο χοντρή 4-8 mm ή και λίγο μεγαλύτερη ανάλογα το μέγεθος του φυτού και του πότ.
Όσο για την ανάπτυξη του Acer αν στην περιοχή που μένεις έχετε ψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και καύσωνες θα το καμαρώνεις με τα φύλλα του όμορφα και θα το βλέπεις να αναπτύσσεται το πολύ μέχρι μέσα-τέλος Ιουνίου. Μετά πάλι την επόμενη χρονιά. Το λιπαίνεις κανονικά όλο τον χρόνο ?

 
Sim62 ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!

Για τον περλίτη δυστυχώς έμαθα ότι δεν κάνει για μπονσάι μετά την μεταφορά του acer, αυτή την στιγμή χρησιμοποιώ χαλίκι. Ασχολούμαι λίγο και με μοσχεύματα, οπότε πλέον θα αναμειγνύω των περλίτη με το υπόστρωμα των μοσχευμάτων...

Μένω στην Αθήνα (Αμπελόκηποι) και πράγματι από τέλος Ιουνίου το δεντράκι άλλαξε εικόνα και δεν επανήλθε ποτέ, παρότι το είχα στην σκιά όλο το καλοκαίρι...

Από όταν το πήρα τέλη της φετινής άνοιξης το λίπαινα κανονικά με υγρό χημικό λίπασμα σε συνδυασμό με εκχύλισμα φυκιών, εκτός από τις ημέρες με καύσωνα που σταματούσα το υγρό λίπασμα. Τώρα έχω σταματήσει τελείως το υγρό λίπασμα εδώ και δύο εβδομάδες αλλά συνεχίζω το εκχύλισμα φυκιών. Μάλλον από την επόμενη άνοιξη θα περάσω σε οργανικό λίπασμα...

Ναι στείλε μου π.μ. για άμμο!

Ευχαριστώ και πάλι!

 
Άβαταρ μέλους

Sim62
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 1464
Εγγραφή: 08 Φεβ 2014, 13:32
Has thanked: 11 times
Been thanked: 81 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από Sim62 »

Η υπόλευκη στρώση είναι ακριβώς αυτό που λες και είναι μια χαρά, η άμμος αυτή είναι τελείως ακατάλληλη (αν θες μόνο με π.μ να σου προτείνω άλλες και από που θα τις βρεις). Τύρφη να αρχίσεις να την αποφεύγεις γενικά, αντίθετα το χώμα τη Compo Sana είναι αξιοπρεπές για bonsai, το δοκίμασα, αν και γενικά θα σου βγει ακριβό αν έχεις πολλά γλαστράκια. Πάντως από τύρφη πολύ προτιμότερο.
Το υπόστρωμα είναι καλό που έχει δέσει με τον αποικισμό των ριζών μέχρι του σημείου όμως που δεν θα επηρεαστεί η καλή αποστράγγιση του νερού.
Περλίτη σταμάτα να χρησιμοποιείς οπουδήποτε στο υπόστρωμα. Για bonsai είναι τελείως άχρηστος έως επιζήμιος. Πολύ καλός παρ΄όλα αυτά για μοσχεύματα αν ασχολείσαι. Αντί για αυτόν στο κάτω μέρος του πότ ελαφρόπετρα κάπως πιο χοντρή 4-8 mm ή και λίγο μεγαλύτερη ανάλογα το μέγεθος του φυτού και του πότ.
Όσο για την ανάπτυξη του Acer αν στην περιοχή που μένεις έχετε ψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και καύσωνες θα το καμαρώνεις με τα φύλλα του όμορφα και θα το βλέπεις να αναπτύσσεται το πολύ μέχρι μέσα-τέλος Ιουνίου. Μετά πάλι την επόμενη χρονιά. Το λιπαίνεις κανονικά όλο τον χρόνο ?
These users thanked the author Sim62 for the post:
BILLPAN (17 Οκτ 2022, 09:56)
Rating: 7.14%

Topic author
BILLPAN
Shohin
Shohin
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 04 Μάιος 2022, 09:39
Has thanked: 102 times
Been thanked: 41 times

Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιο

Δημοσίευση από BILLPAN »

Σήμερα το πρωί που στέγνωσε το χώμα είπα να το βγάλω από το pot να δω τι γίνεται (τα πιο σκούρα μέρη του χώματος που βλέπετε είναι από λίγο νερό που έριξα πριν σκεφτώ να το βγάλω φωτό για να το δείτε, οπότε και σταμάτησα να ποτίζω για να το φωτογραφίσω και να μου πείτε τη γνώμη σας).

Πρώτη παρατήρησή μου είναι ότι το υπόστρωμα έχει "δέσει", παρόλο που η μεταφορά είναι σχετικά πρόσφατη (Ιούνιος 2022). Αυτό πιστεύετε ότι σημαίνει ότι οι ρίζες επεκτάθηκαν και στο νέο χώμα ή είναι φυσικό αποτέλεσμα του ποτίσματος; Σε κάθε περίπτωση κάποιες ελάχιστες ρίζες φαίνεται να έχουν φτάσει ως το ποτ...

Δεύτερη παρατήρηση είναι ότι οι ρίζες που διακρίνονται μου φαίνονται υγιείς. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Τρίτη παρατήρηση είναι ότι στο κάτω μέρος του ποτ είχα χρησιμοποιήσει περλίτη για αποστράγγιση, όμως αργότερα διάβασα ότι ο περλίτης δεν είναι ιδανικός για αυτή την χρήση γιατί κρατάει νερό. Επομένως σκέφτομαι να αφαιρέσω άμεσα τον περλίτη, πριν περάσω σε μεταφύτευση τώρα το φθινόπωρο (όπως με συμβούλευσε ο Harris) ή μερική αλλαγή υποστρώματος μέχρι την μεταφύτευση την άνοιξη (όπως με συμβούλευσε ο Οntherun). Άλλη σκέψη είναι να αφαιρέσω μόνο τον περλίτη και να κάνω μεταφύτευση με καλύτερο υπόστρωμα μια και καλή την άνοιξη. Θα ήθελα τις γνώμες σας ως προς αυτό. Υπενθυμίζω ότι στη ριζόμπαλα. πίσω από το φυτόχωμα που βλέπουμε, υπάρχει ο αρχικός πηλός, το οποίο και δεν αφαίρεσα κατά την μεταφορά, αλλά μόνο συμπλήρωσα φυτόχωμα...

Τέταρτον, θέλω να ρωτήσω τι είναι αυτή η υπόλευκη στρώση στο μέσο περίπου του χώματος; Είναι μυκόριζα που έχει αρχίζει να σχηματίζεται;

Πέμπτον, σε δύο φυτώρια που πήγα δεν βρήκα σκέτη τύρφη (είχαν πολύ μεγάλες συσκευασίες χονδρικής που δεν είχε νόημα να αγοράσω). Ποταμίσια άμμο βρήκα μόνο σε ένα φυτώριο, που όμως ήταν κανονική άμμος σαν την άμμο της θάλασσας (επισυνάπτεται φωτογραφία) και νομίζω ότι δεν είναι αυτή που εννοείς Harris, αφού έκανες λόγο για πετραδάκια). Μάλλον θα πρέπει να κοιτάξω σε μάνδρα οικοδομικών υλικών ή να παραγγείλω από το internet. Επίσης σε ένα εξ αυτών βρήκα το χώμα που βλέπετε κατωτέρω, που υποτίθεται ότι είναι ειδικό για bonsai, γερμανικής προέλευσης, στην τιμή των 5 €. Δεν νομίζω όμως ότι μου κάνει για αποτελείται από μείγμα αργίλου και άμμου (χωρίς να αναγράφονται αναλογίες) και πιστεύω ότι χρειάζομαι πιο ελαφρύ υπόστρωμα, ενώ επιπλέον περιέχει και λίπασμα (το ph του πάντως είναι καλό, 5 - 6,5). Έχει κανείς εμπειρία ή κάποια άποψη για το συγκεκριμένο χώμα;

Τέλος, σημειώνω ότι μετά το αραίωμα του ποτίσματος και την διακοπή της λίπανσης, το acer κατάφερε να διατηρήσει όλα τα νέα φύλλα που κατάφερε να βγάλει. Επίσης να πω ότι είναι γεμάτο νέους βλαστούς έτοιμους να ανοίξουν αλλά για κάποιο λόγο δεν ανοίγουν ήδη από το καλοκαίρι... Η ανάπτυξή του είναι πολύ αργή. Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό. Πιστεύετε ότι είναι από το "μπούκωμα" του υποστρώματος;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων παιδιά!!   

   
 

Προστέθηκε μετά από 9 λεπτά 2 δευτερόλεπτα:
Re: Ιαπωνικός Σφένδαμος (Acer Palmatum) - Αναγνώριση Υποείδους - Πρόβλημα με Κάψιμο Φύλλων - Συγκόλληση Σπασμένου Κλαδιού
Επίσης να πω ότι το φυτόχωμα που έχω προσθέσει αποτελείται από ξανθιά τύρφη και περλίτη...
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Απάντηση